Oznaczanie Paczek e-przelewów
Moduł oznaczania paczek e-przelewów przygotowany przez Imag wzbogacony został o dodatkowe funkcje:
1. uzupełnienia informacji w polu dodatkowym w dokumencie przelewu na rozrachunkach i na dokumencie handlowym
2. do pola dodatkowego w dokumencie handlowym i rozrachunkach dopisywana jest informacja o numerze dokumentu finansowego oraz data wygenerowania e-paczki a także kod użytkownika
3. dodatkowo może być też generowana etykieta oznaczająca dokument handlowy i rozrachunki (pole numeru na zielono)
Zmiany przedstawione zostały na poniższych screenach:
Proces dodawania etykiety oznaczającej dokument handlowy i rozrachunek:
Na poniższych ekranach przedstawione są zaznaczone zieloną etykietą – dokument handlowy i rozrachunek do których została wygenerowana paczka z e-przelewem. Daje to możliwość łatwego rozpoznania/ znalezienia dokumentu.
Dokument handlowy:
Rozrachunek:
Standardowy moduł e-przelewów
Poniżej opisany został standardowy moduł e-przelewów w celu przedstawienia procesu tworzenia paczek.
Moduł ma za zadanie wysyłkę paczek zawierających dane do przelewu dla wybranego kontrahenta z możliwością zaznaczenia konkretnych zobowiązań, które mają zostać przesłane do banku.
W celu utworzenia paczki konieczne jest stworzenie dokumentu Przelew Własny. Należy przejść do zakładki „Dokumenty finansowe” i na liście znajdującej się po lewej stronie wybrać „Przelew własny” następnie „Dodaj” .
Pojawia się okno „Dodawanie dokumentu finansowego” – Konieczne do uzupełnienia są pola oznaczone symbolem „*”. W takim razie należy wybrać Odbiorcę (kontrahenta dla którego ma zostać stworzona paczka). Tytuł przelewu musi zostać wpisany w przypadku gdy dodawana pozycja będzie wpisywana ręcznie, jeśli jednak będzie pobierana z listy rozrachunków zostanie automatycznie skopiowana.
Dodanie pozycji wykonuje się za pomocą przycisku „Dodaj” – pojawia się okno, w którym należy wybrać sposób dodania pozycji: rozlicz rozrachunki – w tym przypadku można wybrać pozycję z listy wprowadzonych rozrachunków, brak zapisu w rozrachunkach – w celu wpisania konkretnej kwoty, generuj zapis w rozrachunkach (zaliczka) – gdy występuje konieczność wpisania konkretnej kwoty, która ma zostać rozpisana w rozrachunkach.
W celu wybrania konkretnego rozrachunku należy kliknąć na ikonę folderu (zaznaczona kursorem na powyższym print screenie) – otwiera się lista rozrachunków przypasowanych do wybranego kontrahenta – wystarczy zaznaczyć pozycje i dodać.
Po dodaniu pozycji jest ona widoczna w zakładce „Pozycje” na liście, w polu „Tytułem” skopiowany został numer rozrachunku.
Zakładka „Inne” umożliwia dodanie Pracownika lub Uwagi.
Po przejściu do zakładki „Szczegóły przelewu” widoczne są informacje takie jak: dane banku, nr konta, nazwa kontrahenta – jest także możliwość zmiany nr rachunku kontrahenta (w przypadku gdyby były przypisane dwa lub więcej).
Po zapisaniu pozycja jest widoczna na liście Przelewów własnych, w celu utworzenia paczki należy zaznaczyć dokument (zaznaczenie checkboxa) i kliknąć przycisk „e-Przelew”.
Następnie „Wykonaj”.
Pojawia się okno zapytania czy wykonać eksport przelewów, klikając „Tak” zostanie utworzona paczka e-przelewów.
Na liście dokumentów finansowych przy wygenerowanej pozycji, w dodatkowym polu stworzonym przez Imag, widoczny jest numer paczki.